Sunday, May 12, 2013

STAAR Test en Moeder Dag



Ik had deze week bijna elke dag een STAAR test, een beetje vergelijkbaar met de Nederlandse Cito toets. Ik had op dinsdag, donderdag, en vrijdag een test. Dinsdag was die voor scheikunde, donderdag die voor geschiedenis, en vrijdag die voor natuurkunde. De tests hadden tussen de 58 en de 76 vragen, en je kreeg 4 uur de tijd om ze allemaal te beantwoorden. Voor de eerste test was iedereen na 3 uur klaar, dus hadden we nog een uur over waar de juf ons een video liet zien over optische illusies. Op woensdag had ik geen test, omdat ik een van de weinige ben die in zijn 2de jaar van high school in Pre-Calculus zit. Er zijn zelfs er zelfs zo weinig (maar 12) dat de school ons een beetje was vergeten, en ze ons niet hadden verteld waar we naartoe moesten. Normaal is er een lijst waar je kunt vinden waar je naartoe moest om te testen, maar wij stonden op geen van de lijsten. Gelukkig vond ik een ander die in de zelfde situatie zat, en samen met hem vroeg ik waar we naartoe moesten. We moesten naar een aparte kamer, en daar konden we wachten tot de tijd om te testen voorbij was. De ander had ook zijn Risk spel mee genomen, dus hadden we dat gespeeld. Op dinsdag na school, had ik een feestje voor het einde van het jaar, waar iedereen nette kleren aan deed, en kwamen eten bij een clubhuis, wat toevallig het clubhuis van onze wijk was. Er was een jongen die daar zijn hand met water nat maakte, en het over een glas begon te wrijven om geluid te maken. Toen begon op eens iedereen in de kamer het te doen en hoorde je van alle hoeken van de kamer een hoog gezoem. Aan het eind van de week was het moeder dag, en Emilio, Adri, en Ik waren op zaterdag wezen shoppen voor een cadeau voor mama. Emilio had een lantaarn met een elektrisch lampje uitgekozen, voor in de woonkamer of eetkamer. Ik had een wind gong gekocht, waar de metalen staafjes onder een vogelhuisje hangen, maar ik weet niet of ik als vogel in zo’n huisje zou willen wonen, want dan heb je altijd herrie onder je huis als het waait.

1 comment:

Marjon said...

Wat een hoop testen, in Nederland is het maar 1 dag volgens mij. Ik hoop dat je ze goed gemaakt hebt. Over een glas VRIJEN? LOL, ik denk dat je wrijven bedoeld :-)