Sunday, January 20, 2013

Vier Dagen Weekend



Deze week hadden Emilio en Ik een weekend van vier dagen lang, omdat we vrijdag vrij hadden, en de volgende maandag vrij zouden hebben. We hadden op vrijdag een vuurtje in de achtertuin gemaakt. Een keer per week word bij ons recycling afval opgehaald, dus kunnen Emilio en Ik daarvoor door de recycling bak gaan om al het karton en papier er uit te vissen. Dat karton en papier stoppen we dan in een bak in de garage, en als die helemaal vol zit, dan kunnen we een paar uur een vuurtje stoken. Er zaten deze keer nog een paar stukken rest hout in van toen ik mijn katapult aan het maken was. Er zaten ook veel doosjes in, en veel kranten, en die branden altijd goed. Er zaten ook nog wat kartonnen doosjes in waar voor oud en nieuw vuurwerk in had gezeten. We begonnen met wat takken uit de tuin te verzamelen, en die in de korf te gooien. Daarna hadden we er papier bij gegooid, en toen het vuur aan was, konden we aan de doos beginnen. We begonnen rond 4 uur, en het vuur bleef lang door gaan. Later was het donker, maar het vuur was nog steeds licht en warm, dus konden we alles nog goed zien. Een half uur later hadden we bijna geen papier meer, en toen kwam Adri naar buiten om ons te vertellen dat we bijna gingen eten. We hadden nog de rest van het papier erbij gegooid, en gingen toen naar binnen om pizza te eten. Ik realiseerde met toen dat we de pizza dozen ook zouden kunnen gebruiken de volgende keer. Die avond hadden we een film gekeken met zijn vieren. De volgende morgen werd ik heel vroeg wakker, omdat er een stel Amerikaanse oehoes lawaai aan het maken waren. In Nederland zie je die alleen bij roofvogel shows, of in de dierentuin, maar hier vliegen ze in het wild rond, en in de Winter maken ze me soms wel eens wakker. Na een half uurtje waren ze weer stil, en kon ik weer in slaap vallen.

1 comment:

Marjon said...

Leuk hoor, vuurtje stoken. dat mag je in Nederland niet zo maar doen in je achtertuin.