Sunday, June 3, 2012

3 meets binnen 3 dagen


Deze week had ik de hele week vrij, en vanaf donderdag had Emilio ook vrij. Rond het einde van de week begon het heel druk te worden. Op donderdag had ik bij Rice universiteit een meet, waarin ik voor het eerst de steeplechase ging lopen. We moesten al vroeg weg omdat het 45 minuten duurde om daar te komen. We kwamen om 7 uur aan, en realiseerde toen dat de steeplechase helemaal aan het einde was, en dat we nog een paar uur te wachten hadden. Het was die dag Blake’s verjaardag, en hij had dus cupcakes meegenomen. Toen het eindelijk tijd was om de steeplechase te lopen, was het al rond half tien. Omdat het mijn eerste race was, probeerde ik zo veel mogelijk te concentreren op de hordes, zodat ik niet zou vallen. Na de eerste keer het water in springen, werd het moeilijker omdat je schoenen dan makkelijker glijden over het gladde hout van de hordes. Ik kwam niet op een top 3 plaats binnen, maar ik was wel blij dat ik niet was gevallen, en dat is al een goed begin. De volgende dag gingen we naar een stadion in pearland, een stad die anderhalf uur van ons af licht. Ik ging daar een 3000 lopen, en omdat het een grote meet was, verwachte ik veel competitie. Ik had geen gelijk, want er waren maar 4 anderen in de race, maar dat betekende dat we allemaal een prijs zouden krijgen. Voor de eerste ronde lag ik achteraan omdat ik iets langzamer liep dan de anderen, maar de volgende ronde had ik al een ingehaald, omdat ik mijn snelheid constant hield. Na nog een paar rondjes lopen, viel er nog een af, en lag ik op de derde plaats. De andere 2 voor mij, lagen te ver voorop om nog in te halen, dus was ik derde.  De volgende dag, was er nog een meet, waar ik ook de 3000 ging lopen. Deze keer was Blake er ook weer, en bleef ik de hele race vlak op zijn hielen. Mijn plan was om de laatste 400 te versnellen, maar Blake deed dat ook, dus kwam ik net na hem de finish over.  Ik vond het knap dat ik maar 6 seconden langzamer was dan de 3000 van de dag ervoor. Ik had voor die week wel even genoeg gelopen,  dus ging ik zondag morgen een paar uur lezen.

2 comments:

Marjon said...

Het gaat steeds beter die wedstrijden van jou. Wel jammer dat er maar zo weinig deelnemrs zijn, dat maakt het wat spannender.

Elke said...

Amai, Fabio, 3 meets op 1 week tijd! Is dat niet erg vermoeiend?

En die steeplechase: wel, je moet ergens beginnen he! Ervaring opbouwen. En niet vallen is al een hele prestatie! Volgende keer dan wat sneller, en zo ga je ook vooruit!

Proficiat met je behaalde resultaten, en met je inzet voor je sport!