Sunday, September 25, 2011

Deze week hadden we van mijn juf van engels snoep gekregen omdat we heel erg goed hadden gedragen terwijl zij er niet was, en niet alleen dat, de directeur van de school kwam ook langs om even te kijken, en die stond versteld van het werk wat we aan het doen waren, en was er heel tevreden mee. We hadden in biologie ook in lab uitgevoerd waarin we een ei in azijn deden. Na 48 uur in azijn was de eier schaal helemaal weg; het was verteerd door het zuur wat in azijn zit. Er zat toen alleen nog maar een vlies om heen die voelde alsof het ei een stuiterbal was. We stopte het ei toen in water, en na 24 uur was het ei veel groter omdat het opgevuld werd met water door osmose. Als laatste stopte we het ei in syroop, en toen werd het ei weer kleiner omdat de concentratie van water lager was buiten het ei, dus liep het water uit het ei om die concentratie met het ei te balanceren. Het ei werd dus weer kleiner. Ik heb al de hele week last van mijn bovenbeen gehad. Ik kan daar door niet zo snel hardlopen, en ook niet echt sprinten. Ik had gehoopt dat het wekelijkse ijsbad daar mee zou helpen, maar er veranderde niet veel. We hadden de volgende dag een meet bij Kingwood, een van de beste Cross Country scholen in de buurt. Er waren 76 kinderen, dus het was niet zo heel moeilijk om van de start weg te komen, maar het pad was smal, dus was het moelijk om te paseren. Ik was uit eindeljk 24ste, maar dat was niet erg, want mijn been deed de hele tijd zeer, en ik had bijna mijn personelijke record verbeterd. Mijn record is 11:30, en deze keer liep ik een 11:31. Ren en Blake liepen niet heel ver voor mij. Zij liepen zo rond de 11 minuten, dus als mijn been weer beter is, kan ik ze misschien wel verslaan!

1 comment:

Marjon said...

Vervelend dat je zo'n last van je been hebt. Ik hoop dat het snel weer over is.

Wat zal dat ei er smerig uitgezien hebben zeg, na al die proeven.