Sunday, March 6, 2011

Track Meets 1 & 2

Ik was vorige week wel geschreven, maar ik had hem nog niet geplaatst, dus heb ik nu het verhaal van deze week, en vorige week in een.
Deze week had ik heel hard getraind, en hadden we ook de eerste track meet van het seizoen. Blake mocht niet mee doen, dus had ik wat meer kans om te winnen. Die hele dag door dronk ik veel water bij de waterfonteintjes tussen de uren in. ’s Morgens hadden we nog wel training, maar dat was alleen zodat we konden voelen hoe snel we zouden moeten lopen tijdens de race. Het is nu fijn dat ik het laatste uur atletiek heb, dus konden we 20 minuten eerder weg dan dat school uit was. We moesten lopen tegen Hildebrandt, en Kleb. Zodra we van de bus af kwamen, liepen we de tribunes in om te wachten op onze events. Ik had de 2400, en die was als eerste, dus ik moest al meteen mijn spikes aan doen, en op warmen. Ik moest voorzichtig doen niet de spikes te krassen, want daar wordt je alleen maar langzamer van. We deden een paar warm-ups, zoals sprinten, en een rondje rond de baan lopen. Toen we er klaar voor waren, liepen we naar de start lijn toe. Wij waren de 3de 2400 race, dus moesten we eerst even wachten tot dat de 7de klas lopers gelopen hadden. Er was niet veel competitie. Er was maar een jongen van Hildebrandt, en een van Kleb, en de andere 7 (inclusief Ren en Ik) waren van Krimmel. Ik begon de race helemaal achter aan. Ren was al voor aan. Ik had helemaal niet gesprint omdat ik mijn energie wilde behouden. Het was wel gelukt, want al gouw begonnen de meeste wat af te remmen, en schoot ik ze allemaal voorbij. Het was toen nog maar een gevecht tussen de jongen van Hildebrandt, Ren, en Ik. We hadden ieder onze beurt om 1ste te zijn. Op de laatste 100 meter van de 3de ronde, was ik eerste, maar ik viel al weer gauw achter Ren. Op het begin van de 5de ronde, waren we de jongen van Hildebrandt kwijt. Op de laatste ronde begon Ren te versnellen, en kon ik hem niet bij houden. Ik liep gewoon zo snel als ik kon, en op de laatste 100 meter ging maakte ik een kleine sprint. Ik was 2de!
De week hierna, of deze week, hadden we nog een meet. Deze was heel special omdat alleen maar de top 3 van elk event er heen mochten gaan. Het was op een zaterdag, dus moest ik mijn wekker laten staan. Ik werd om 6 uur wakker, dus ik ging nog even lezen tot dat ik moest beginnen met aankleden. Het was toevallig ook Garage sale dag voor onze wijk. Ik trok mijn ren kleren aan, en nam voor de zekerheid een vest mee. Mama bracht mij naar de school waar we moesten lopen. Ik stapte uit, en mama reed weg. We hadden afgesproken om elkaar daar weer terug te vinden om half 11. Het was buiten het stadion niet echt koud, maar zodra ik binnen het stadion was, was het heel koud, en waaide het ook, omdat het een buiten stadion was. We liepen eerst naar coach toe om onze nummers te krijgen, toen moesten we onze vesten uit doen om ze op te doen. Het was echt heel koud, en de wind maakte het alleen nog maar erger. Het waaide zelfs zo hard, dat een witte zonschaduw tent omver vloog, en over het veld begon te rollen. Er waren een paar mensen die nog net uit de baan van de rollende bal staal konden ontsnappen. Gelukkig was er niemand gewond! We keken naar de andere 2400 racen, terwijl we onze spikes aan trokken. Toen we helemaal klaar waren, trokken we onze vesten weer uit, en deden we wat warm-ups op het veld terwijl we Erica de 2400 zagen lopen. Ze was zoals altijd weer eerste, dus hadden we weer wat punten verdiend. We gingen op de lijn staan, en de meneer schoot her geweer. Binnen seconden, viel een van de jongens, en rolde over de baan. Het geweer ging weer af, en we moesten toen weer opnieuw beginnen. Ik was laatste voor de eerste 200 meter, en toen begon ik weer mensen te vangen. Voor de rest van de race, liepen Ren en ik samen, en vingen steeds meer mensen. Blake was niet eens zo ver voor ons. We kwamen over de finish, en Blake kreeg 7, Ren 8, en ik 9. het was best goed, omdat het de 27 snelste lopers van het school district waren.

No comments: