Sunday, December 6, 2009

sinterklaas

Het was deze week 5 december, en Sinterklaas was toch bij ons langs gekomen. Ik vroeg op maandag of we iets voor 5 december gingen doen, maar dat was niet zo. Dat vond ik wel jammer. We gingen die vrijdag avond naar een licht show kijken die op de maat van de muziek bewoog. Het was koud buiten, maar ze hadden heel veel warme chocolade melk die ons flink opwarmde. Naar de show gingen we weer naar ons huis. De volgende morgen was ik in bed aan het lezen. Ik liep mijn kamer uit en meteen stond Emilio voor mij. Hij zei dat ik naar beneden moest komen, dus dat deed ik maar. Bij de openhaard stonden onze schoenen en daar zat snoep en een brief in. Er stond op dat we moesten wachten tot iedereen wakker was, en ik was als laatste wakker dus konden we de brief open maken. Er stond dat Sinterklaas ons niet was vergeten, maar dat die malle piet overall in huis de cadeautjes had verstopt. Adri moest eerst zoeken, door de eetkamer in alle hoeken. Hij vond een cadeautje voor mij, en toen moest ik in de was gaan zoeken voor het volgende cadeautje. Het was voor Emilio, en het vierde pakje was tussen spullen die we konden eten. Het 5de pakje was vergeten in de auto. Het 6de pakje was gevangen in een plaats waar meestal de jassen hangen. Pakje 7 had piet aan de sneeuwman gegeven. Pakje 8 kon het niet deren, want die zat verstopt tussen Emilio’s kleren. Pakje 9 zat er niet mee, dus die ging even naar de W.C. pakje nummer 10, werd in de gameroom achter een rood deurtje gezien. Voor pakje 11 moeten we zoeken in een kast vol boeken. Pakje 12, lach maar even, was in een boom achter gebleven. Pakje 13 vonden we zo, want het was verstopt in een wit bureau. Pakje veertien makte het eind aan het verhaal, tot ziens maar weer, en tot volgend jaar allemaal.

3 comments:

USA2007 said...

Leuk dat jullie Sinterklaas gevierd hebben. Grappig met al die aanwijzingen en verstopplekjes.

Sue in Orlando, FL

Bianca said...

Hahaha, wat grappig gedaan door die Piet ;) Leuk dat jullie toch nog Sinterklaas hebben gevierd. Ik ben nu natuurlijk wel heel nieuwsgierig wat er allemaal in die pakjes zat!

Groetjes,
Bianca

marianne said...

Leuk dat Sinterklaas jullie niet vergeten is.
En wat zat er allemaal in die pakjes?

groetjes Marianne