Sunday, December 13, 2009

frans en vakantie

Het is al weer bijna kerst nu. De weken gaan veel trager voorbij dan normaal. Ik kan niet wachten tot volgende week want dan komen papa en Anneke naar ons toe. We gaan dan 1 weekje naar Galveston toe. Galveston is een eiland dat ongeveer 67 mijl, of 108 kilometer ten zuidoosten van ons huis ligt. Het is een redelijk groot eiland; ongeveer 45 kilometer lang. We gaan daar met papa in een huisje wonen waar we 2 jaar geleden ook bleven. Ik hoop alleen dat IKE niet te veel omver heeft geblazen, want tijdens die storm stond bijna heel Galveston onder water. Debby komt maandag ook terug. Die blijft hier 2 weken en dan gaat ze weer terug naar Nederland, want daar gaat ze nu naar de universiteit Erasmus. In Frans; op school, leren we nu over eten en drinken. Er zijn veel dingen die we in Nederland ook gebruiken, zoals jus d’orange, en jus d’pomme, of in het Nederlands sinaasappel sap en appel sap. Onze lerares zegt ook dat je in Frankrijk maar 1 of 2 ijsklontjes in je drinken krijgt bij een cafĂ© net zoals in Nederland. Ik vind het in de klas altijd wel grappig als de juffrouw een woord zegt met een R, en dan vraagt of de klas het na wil zeggen. Dan zeggen al mijn klasgenoten in plaats van “err”, “arrgh”. Ik moet dan altijd lachen omdat ze het niet goed uitkunnen spreken. Op vrijdag, waren er op school heel veel mensen weg omdat ze een concert hadden. Ik was nog op school, dus er was in elke klas maar de helft van de mensen. We deden daarom makkelijke dingen. In Frans mochten we zelfs een film over Mickey Mouse kijken. Volgende week word ook leuk want er zijn dan weer de helft van de mensen weg, maar dit keer naar Chicago, en dat is helemaal aan de andere kant van Amerika, dus dat was wel boffen voor hun.

No comments: