Sunday, October 25, 2009

een rijsttafel met een lek

We hadden vorige week zondag een rijsttafel gehad hier bij ons thuis. We hadden heel veel nodig om de gerechten te maken dus waren we een paar keer naar de winkel geweest om boodschappen te doen. We hadden een lijst van iets van 15 gerechten die klaar moesten zijn. Ik mocht de kroepoek maken want daar had ik alleen een frietuur pan voor nodig. Er was kroepoek die verschillende kleuren had, pittige kroepoek, en hele grote kroepoek. Ongeveer 3 uur voordat de gasten kwamen ging Adrie verder werken aan onze badkamer, want we hadden daar nieuwe meubels voor gekocht. Terwijl Adrie zat te boren, boorde hij een gaat in de waterleiding en er kwam allemaal water uit. Mama en ik moesten snel emmers en handdoeken pakken want anders kwam het water tegen alle nieuwe meubels. Na 15 minuten, stopte het water met lekken, en konden we geen water meer gebruiken. We konden dus ook niet meer koken, we konden niet naar de W.C, en we konden geen water meer drinken. Adrie belde snel de loodgieter en die zij dat ze er over een paar minuten zouden zijn. Ze kwamen niet dus belde hij een andere loodgieter. Hij zij dat hij er over 30 minuten zouden zijn dus we gingen maar wachten. Ik kon ondertussen nog wel kroepoek maken want daar hadden we geen water voor nodig. We gingen naar de buren om daar water te lenen en we gebruikte flesjes water die we toevallig nog in de garage hadden staan. Het eten was klaar en de gasten kwamen. Toen kwam de loodgieter pas en naar 10 minuten was het lek gemaakt en konden we weer water gebruiken. De volwassenen gingen rijsttafel eten en de kinderen kregen spaghetti. Ik nam spaghetti want dat vond ik lekkerder dan rijsttafel.

6 comments:

Bianca said...

Jeetje wat een pech! Gelukkig is het allemaal nog goedgekomen. Ik vind een rijsttafel veel lekkerder dan spaghetti hoor ;) Heb je wel van je zelfgemaakte kroepoek geproefd?

Groetjes,
Bianca (AllesAmerika Forum)

Marjon said...

Oh lekker, rijsttafel en kroepoek. Daar ben ik dol op.

Wat een pech dat nu net als jullie een etentje hebben de waterleiding kapot gaat.
Gelukkig is alles goed afgelopen.

Marjon

Anonymous said...

Hahaha, die mannen met hun klusjes!
Is het makkelijk om zelf kroepoek te maken? Eigenlijk zou ik dat dan ook wel eens willen doen, want ik vind dat heel lekker. Welk recept gebruik jij, Fabio?

marianne said...

Haha, mannen en hun klusjes!!

Hoe smaakte je zelfgemaakte kroepoek.
Kun je mij dat recept ook geven, kan ik ze ook eens maken met Cynthia.
Ze is trouwens aan het sparen voor een ticket naar Amerika.

groetjes Marianne

Fabio said...

Ik had de kroepoek niet van een recpt gemaakt. ze zaten gewoon in een zakje en alles wat ik hoefde te doen was ze in de frituur pan stoppen. :)

Anonymous said...

After getting more than 10000 visitors/day to my website I thought your fabiotexas.blogspot.com website also need unstoppable flow of traffic...

Use this BRAND NEW software and get all the traffic for your website you will ever need ...

= = > > http://get-massive-autopilot-traffic.com

In testing phase it generated 867,981 visitors and $540,340.

Then another $86,299.13 in 90 days to be exact. That's $958.88 a
day!!

And all it took was 10 minutes to set up and run.

But how does it work??

You just configure the system, click the mouse button a few
times, activate the software, copy and paste a few links and
you're done!!

Click the link BELOW as you're about to witness a software that
could be a MAJOR turning point to your success.

= = > > http://get-massive-autopilot-traffic.com