Sunday, April 8, 2012

De laatste track meet

Deze week was het de laatste week van mijn eerste jaar track en field op Klein Oak, want we hadden op woensdag onze laatste meet. Ik had voor de eerste keer van het seizoen mijn spikes meegenomen, omdat het een speciale meet was. Er mochten maar drie mensen mee per event, dus mochten Ren, Christian, en Ik de 2 mijl lopen. Voor de rest waren er meer dan 2 jongens sneller dan ik in de mijl, omdat ik beter op langere afstanden ben. De meet was op woensdag, dus hoefde we die dag niet naar school. De 2 mijl begon om 10:30 ’s morgens, en was het eerste hardloop event. Er waren maar 10 jongens in totaal maar er waren wel wat snelle bij. Ik begon achter aan maar ik kwam al snel bij Ren en Christian. We liepen voor een tijdje als een groepje, maar toen begon Christian af te vallen. Ik bleef nog steeds bij Ren lopen, maar hij begon wel weg te trekken. Mijn eerste mijl liep ik in 5 minuten en 30 seconden. Ik begon de laatste paar rondes weer terug bij Ren te komen, maar op de laatste ronden begon hij te versnellen en kon ik hem niet meer bij houden, maar ik was wel dichtbij hem, en toen hij achter zich keek na de race was hij verrast dat ik zo snel achter hem over de finish kwam. Ik was als 4de over de finish gekomen, en had zelfs Christian verslagen. Ik ben normaal ver achter hun, dus dat vond ik wel knap van mij. Voor de rest van de dag bleef ik wachten en kijken tot dat de 800 en de 1600 meter kwamen. Sam liep de 800 meter, omdat er voor de mijl en 2 mijl geen plaatsen meer over waren. Voor de mijl zouden Blake, Ren, en Christian lopen. Ren, Christian, en Blake liepen met zijn drieën samen, maar de laatste ronden begonnen ze te splitsen, en kwam eerst Ren, toen Christian, en toen Blake. Aan het einde van de dag hadden we de meet niet gewonnen, maar we hadden wel plezier gehad, en ik had ook voor de 2 mijl mijn record verbroken. Ik liep de 2 mijl in 11 minuten, en 30 seconden.

1 comment:

Marjon said...

Zo jij maakt echt goede vorderingen met je hardlopen. Over een tijdje word je gewoon eerste, let maar op!