Sunday, November 20, 2011

Marble Falls Cross Country

Deze week hadden we eindelijk vrij van school gekregen, omdat het thanksgiving is. Voor het Cross Country seizoen van de flyers gingen we deze week naar Marble Falls, vlakbij Austin (de hoofdstad van Texas) voor een Cross Country meet. Marble Falls is in het heuvel achtige deel van Texas, en de tweede helft van de rit er naar toe, had ik de hele tijd last van mijn oren door het druk verschil. Marble Falls is nog steeds in Texas, maar het duurt ongeveer 4 uur en een kwartier om daar te komen, en het landschap is zo veel anders dan in Houston, dat je soms moet checken of je nog steeds wel in Texas bent. Meteen na school op vrijdag, reden we al op weg. We moesten eerst nog even Emilio ophalen langs de weg, want die is nu later uit dan ik, en toen waren we klaar om te vertrekken. We kwamen na een lange tijd in Marble Falls aan, en bleven daar overnachten in een hotel. De volgende ochtend hadden we veel bruin brood, fruit, en andere koolhydraat rijke etensmiddelen gegeten zodat we goede energie hadden om te rennen. Het parkoer lag op een heuvelachtig stuk land, en je kon er ook veel cactus vinden. Ik vroeg me af hoe cactus zou smaken, want ik had gehoord dat het eetbaar is, maar ik besloot om maar niet wilde cactus te eten. Mijn race was 4 kilometer, en ik begon redelijk achter aan zoals altijd, omdat ik het niet fijn vind om snel vooruit te sprinten, omdat ik dan de eerste kwart van de race aan het hijgen ben om die energie weer terug te krijgen. De hele race was het steeds weer het zelfde, omdat alles zo veel op elkaar leek. Ik dacht na elke hoek dat ik klaar zou zijn, maar dan was er weer een nieuwe hoek om omheen te rennen. Net de ene keer dat niet had verwacht dat de finish er aan kwam, kwam hij er wel aan, en moest ik nog goed sprinten om de jongen achter mij voor te blijven. Ik kreeg een Medaille voor de 8ste plaats, en ons team had ook gewonnen.

1 comment:

Marjon said...

Ik heb even gegoogeld op Marble Falls, mooi daar hoor!

Ik zou inderdaad maar geen wilde cactus eten, dat is een beetje stekelig :)