Saturday, November 12, 2011

11:11.11 op 11/11/2011

Op woensdag morgen liep ik zo als elke dag mijn 2 rondjes rond de school om in conditie te blijven met mijn hardlopen. Ik liep achter aan in de groep en we gingen een hoek om en ik stopte even om mijn been uit te strekken. Ik zag een PVC pijp uit de grond steken met iets zwarts wat er uit stak. Het bewoog ook uit zichzelf zonder dat er wind was, en er liep ook een witte streep over heen. Ik liep snel naar achteren omdat ik zag dat het de staart van een stinkdier was. Ik had geen idee hoe hij daar in was gekomen, maar het leek er op dat hij behoorlijk goed vast zat. Ik vertelde het aan de rest van het team, en al snel stond er een stoet om de PVC pijp heen. We hadden met zijn allen nog nooit zo iets raars gezien: een stinkdier dat vast zit in een PVC pijp. De volgende dag gingen we weer terug om te zien of hij er nog was, maar hij was mysterieus verdwenen. Op vrijdag was het 11/11/2011. Op die dag telde iedereen op school af tot dat het 11 uur en 11 minuten was op 11/11/11, omdat iedereen dan een wens wilde doen omdat het een geruchte was dat die dan uit zou komen. Het is wel een speciale dag, want de volgende 11/11/11 komt pas over 100 jaar (dan leef ik vast niet meer). Die dag in Biologie hadden we een oefening voor als er brand is in de school, maar hij was niet gepland. Toen iedereen buiten stond, zei ik dat iemand vast de verkeerde 11/11/11 wens had gemaakt. We bleven een tijdje buiten omdat ze ons nog niet naar binnen hadden geroepen. We hadden net zo goed onze lunch mee kunnen nemen om te picknicken. Toen we weer binnen waren, waren er nog maar een paar minuten voordat het 11:11 was, dus waren we met zijn allen aan het aftellen. Precies toen het 11:11.11 was, ging de bel om naar lunch te gaan, en deed iedereen een wens. Het was perfect, dat zelfs de school bel ging op de juiste tijd.

2 comments:

Marianne said...

Hoi Fabio,

was inderdaad een bijzondere datum!
hier was ook iedereen er mee bezig. Op twitter was het het gesprek van de dag. en er ging het gerucht dat op 11.11.11 om 11.11 uur de wereld zou vergaan. Om 11.12 uur riep iedereen zo van: yeah, we hebben het overleefd" haha

Marjon said...

ja, dat was een hele bijzondere datum. In Nederland vieren de kinderen altijd Sint Maarten op 11 november. Dan gaan ze met een lampion langs de deuren en halen snoep op.