Sunday, October 30, 2011


Deze week hadden we op donderdag eindelijk onze district meet van Cross Country op school. Ik was heel blij dat we er eindelijk waren, omdat we al meer dan 3 maanden aan een stuk hadden getraind voor deze race. We hoefde ook de hele dag niet naar school, dus dat was wel een goed punt, maar ik moest nog steeds het huiswerk doen voor die dag, en, vond ik later uit, moest ik nog een test en een lab een andere keer inhalen. Ik reed met de bus naar school, en na een tijdje in de kleed kamer waren we onderweg naar het park waar we zouden lopen. Het weer was grijs, en koeler dan normaal, dus dat waren ideale weer omstandigheden voor mij. Het begon ook nog te regenen voordat we bij het park waren, maar dat was snel voorbij. We moesten weer de matten en de tent op zetten, en toen konden we gaan zitten. Er waren niet zo heel veel scholen bij de meet, dus hadden we een goede kans om te winnen. Bij de Varsity race hadden we een van ons team op 1ste, en 3de, dus dat was al goed. Bij de mijsjes Varsity race was een van onze renners flauw gevallen, en moest de ambulance komen om te helpen. Het lukte niet terplekken om haar weer bewust te krijgen, dus moesten ze naar het ziekenhuis. Voor de Junior Varsity race hadden onze renners niet 1ste, maar ze presteerde wel goed. Als laatste kwam onze race. Ik hoopte dat mijn been niet zeer ging doen, maar ik had er verassend wijnig last van. Ik kon met de start niet zo goed sprinten door mijn been, maar voor de rest ging het wel. Na de 1ste 400 meter telde ik iedereen die er voor mij liep. Ik liep op #10, dus wist ik dat ik in ieder geval al een medaille zou hebben. Ik liep her tijdens de race nog 3 voorbij, dus was ik #7. Zelfs met de eindsprint, waar ik normaal niet goed in ben, werd ik niet gepaseerd. De meeste van mijn team waren al binnen, en we vonden van elkaar uit dat we 6 mensen in de top 10 hadden gekregen. Blake was natuurlijk weer 1ste, Ren was 3de, Amaud was 4de, Christian was 6de, ik 7de, en Sam 9de. We gingen hierna naar het pavilioen om naar de prijs uitrijking te kijken. We waren voor de jongens Varsity, Junior Varsity, en Freshman (waar ik aan meedoe) de 1ste plaats van alle teams. Voor de meisjes was Varsity 2de, en de Junior varsity 4de.

1 comment:

Marjon said...

Wat een prachtig resultaat. Jullie mogen trots op jezelf zijn.
Leuk dat er een foto bij staat, kan ik ook eens zien hoe je er nu uitziet.

Ik hoop dat het met dat meisje goed is afgelopen.