Sunday, November 30, 2008

naar de dierentuin in houston





Ik was deze week met mama, Adri, en Emilio naar de dierentuin in Houston geweest. We hadden nog geen tickets dus we moesten eerst naar Fiesta; een Spaanse winkel, want daar hadden ze goedkoper waren. We gingen even ergens parkeren terwijl we op mama aan het wachten waren. Er ging een telefoon af, dus we wisten dat we naar de ingang moesten, want we hadden afgesproken dat mama zou bellen als ze de tickets had. Mama stapte de auto in en we reden naar de dierentuin. Onderweg zag ik een bord van een straat waar op stond: McGregor Street. De naam McGregor stond ook op de tennis rackets van school dus ik vroeg me af of McGregor misschien een belangrijk persoon was. Toen we eindelijk bij de dierentuin aan kwamen, was het best moeilijk om een plekje te vinden want de meeste poorten tot de parkeer plekken waren dicht. Toen we eindelijk een plekje gevonden hadden, liepen we naar de ingang. Op onze weg naar de dierentuin, zagen we een bord waar op stond: hier komt meer dierentuin in maart, 2009. We gingen naar binnen en we gingen als eerste naar een huisje met allerlei soorten dieren zoals vissen, piranha’s, en zelfs vogelspinnen. Bij de piranha’s was er een speciale buis waar je door heen kon kruipen, zodat je recht langs en onder de piranha’s kroop. Ze hadden ietsje verder ook eekhoorntjes die in de woestijn wonen. Het was heel leuk om naar ze te kijken omdat ze met zo’n snelheid steile rots wanden op konden klimmen. Ze hadden in die kooi ook een dier met de naam: spring haas. Ik vond dat wel grappig omdat het een dier met een Nederlandse naam in Amerika was. Ik vroeg me af hoe ze dat hier uit zouden spreken, vast spring hees of zo iets. om bericht te posten, moet je net onder it bericht kijken, en dan klikken op comments.

1 comment:

marianne said...

Hoi Fabio,

Wat een leuk blog heb je gemaakt.
Ziet er erg mooi uit.
Hoe bevalt het op je nieuwe school. Heb je het een beetje naar je zin.
ik hoor het wel van je.

Groetjes en fijne feestdagen alvast,
Marianne